Интервю на чаша кафе

1 коментара
С Момчил Марчев сме приятели и колеги от доста години. Наскоро седнахме на по кафе и някак си разговора се превърна в импровизирано интервю. Реших да го публикувам, почти без никаква редакция от моя страна. Мисля, че ще е интересно да се запознаете с Момчил.



Здравей, разкажи ми с какво се занимаваш сега?

Момчил.: Ами смятам, че тази година с новия ни бранд Online Digital Services ( www.ods.bg ) успяхме да поставим в завидна хармония всички диги услуги – Web Design, SEO, PPC, SMM, e-Mail Marketing, Premium Advertising, Video Marketing, ORM. И колективът мина в някакъв оптимум, да може да се „сражава“ на всички тези фронтове, да, именно така сме щастливи – така можем да правим за хората и компаниите още по - пълнозърнесто добро.

От какво се вълнуваш извън работата?

М.: Психология и философия, с лек елемент на езотерични орфееви трели. Вътрешно обзавеждане, ремонти, не само дизайн частта, а и част от криейтив хамалогията като да забиеш пирон на обратно :) Декорация, дизайн във „всичкото“ му вид:)

 В края на годината сме. С какво 2014 те впечатли, кой ти бе най-силния момент и най-слабия?

М.: Впечатлен, втрещен от феномена #КОЙ, задкулисия, схеми, врътки...Това разбирай, че стана като се занимаваме с онлайн репутация по някои от кампаниите.

Силен момент беше като се справих с множеството HR грешки, които ме бяха залели тази година. Аз вече писах за това по профилите си, не искам да говоря повече, а и подема при мен е вече на лице, рестарта стана.
Много от дигитата шефове на фирми устремени от вълната на модерното в индустрията, в иновациите си, изпускат персонала и / или има текучество. Аз лично се замислих за управител да си намеря, за да мога спокойно, но едва тогава, да си се занимавам във фирмата си с иновейшън.

 Добре де, как се определяш, нали си собственик?

М.: Да, собственик, но това е бабаитлъкът в БГ, не е нужно да съм най - печения управител и мениджър, то дори с иновейшън и айдиа директор не се спряга – аз все повече тук се позиционирам. Но, Диги - България не е узряла за неща като управител на ООД, който не е пряк собственик, на понятия като младши и старши съдружници. Често са ми казвали, че съм визионер за средата, в която се занимавам. Да бъдем оптимисти, всичко ще се намести. Идат добри времена!

Знам, че се занимаваш и със SEO. Разкажи малко повече за това?

М.: SEO 2.0  е тук, прилича на Менделеева таблица, сложно и все по - пиарско и маркетоложко, до къде се докарахме. Пусках няколко статии в seomeetup групата. Не е нужно според мен да изпадаме в подробности. Лошото е, че пак трябва да образоваме пазара отново и отново, но няма как, ние сме хората. А да бъдеш пръв е сладко, опияняващо дори :)

 Имаш ли лидер от
SEO обществото?

M: Не, аз съм вярващ човек, не си правя кумири ни тук на Земята, ни на небето. Учители да, само двама – Оги (oggin.eu) в началото и Калин К (kalin.bg) във втората четвърт от моя SEO Life, 2/4-ти вече сам (Драго – seolab.bg ми е помогнал като цяло като бизнесмен). Специални адмирации на Талов като част от екип фрийлансъри, с който съм работил 5 години.

В последните две години и половина PR-а ме влече повече и така естествено се появи и най-силната ни услуга ORM (вече имахме и достойни успехи със SEO, което бяхме позанемарили). Репутация в нета без SEO не става. Както казва Оги (www.oggin.eu), има да се молят клиентите за трафика от SEO от близкото минало от една страна, но сега трябва да има и още нещо в микса добавена стойност от друга страна, ребус, който трябва да решим. SEO влезе последно в WEB 2.0 среда, сега двупосочното начало ще бележи интересни по вид и форма значимости.

 Благодаря!

М.: И аз благодаря!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------





















1 коментар:

  1. Светла заслужава мнооого!!! Колкото повече, толкова повече! Много държа на теб!

    ОтговорИзтриване