Рекламният текст има някой особености, които могат да ви подхлъзнат, особено, ако тепърва започвате като копирайтъри.
Недостатъчната информация
Напълно разбираемо е, да ви се иска да напишете най - добрия рекламен текст и то възможно най - бързо.
Но ако искате вашият текст да събуди интерес в потребителя и да го накара не само да прочете, но и да купи, не бързайте, а първо съберете възможно най - много информация.
Недостатъчната информация може да ви изиграе лоша жега, затова четете и се информирайте повече.
Клишетата
Едно от нещата, които дразнят потребителите са клишета и особено такива от сорта на:
• „Компанията/фирмата е най - добрата на пазара”
В момента, който напишете това, просто го изтрийте. Изтрийте го, ако не искате да отблъснете потребителите, на които им е писнало от подобни фрази.
Много по - голям ефект ще има текст, в който обясните простичко с какво се отличава рекламираната от вас компания и какви ще са ползите за потребителя, ако има нужда от нейните услуги, отколкото да заявите високопарно ”Тя е най - добрата”.
• „Това е най - добрият продукт”
Нима? Всяка реклама, която виждате в рекламните блокове по телевизията ви убеждава, че „Този или онзи продукт” е най - добрият. Вие вярвате ли го или си казвате: ”Щом толкова се рекламира като най-добър и едва ли не единствен, значи не струва чак толкова”
Ако си го казвате, мислите ли, че хората, които попаднат на вашия текст ще го прочетат до края или ще си кажат ”О,о,о поредният НАЙ - ДОБЪР продукт, който се е появил”.
Вместо да използвате изтъркани и досадни за потребителите фрази,
вижте продукта или услугата, която рекламирате с очите на клиент.
Задайте си въпросите:
• За какво ще ми е нужен този продукт;
• Защо да искам да го купя;
• Каква полза ще имам от покупката;
• Изгодно ли ще ми е да го имам;
• Защо да го избера пред останалите, които са на пазара.
Прекалено сложни думи
Не е добра идея ( поне според мен ) да се опитвате да използвате прекалено много сложни думи и неразбираеми за потребителя фрази. Колкото по - простичко обясните за какво иде реч, толкова по - леко ще се чете текста ви и толкова повече потребители ще го прочетат, а и голяма част ще имат интерес да го купят.
Скучно предадена информация
Бъдете възможно най - честни и открити. „Говорете” с потребителите все едно, че говорите с приятелите си, седнали на чашка кафе.
Бъдете атрактивни, дайте им максимално подробна и лесна за разбиране информация и дори пофлиртувайте с тях.