Идея нямам кога и защо съм писала този текст, но днес си го открих да събира прах. Проверих си го за уникалност, прочетох си го и реших, че все още е актуален. Затова и го поствам в блога си, пък на който му е интересно да чете.
До преди около година собствениците на сайтове си живееха спокойно с идеята, че сайтовете им ще си бъдат добре и без да имат кой знае какъв и колко качествен контент — важно беше да е много.
Да, ама взеха, че се появиха едни малки, сладки животинки като Панди. Пингвинчета и СИЕ, които предизвикаха такава паника, че не е истина. Голяма част от собствениците на уебсайтове се оказаха в една прекрасна сутрин без любимите си сайтове на обичайните им места и паникьосани започнаха да търсят и да се оглеждат за качествено съдържание и да преглеждат линковете си. Тази паническа дейност от тяхна страна обаче беше напълно безсмислена и безрезултатна, тъй като няма как да се открият качествени, съдържателни текстове при положение, че същите тези хора, които досега са писали ниско качествено съдържание от сега нататък ще почнат да пишат уникално и в различен стил.
Просто в един момент преразказаните и безсмислените текстове, които пълнеха сайтовете спряха да важат.
Сега се изисква съдържание, което предизвиква у читателя желания. Желание да дочете до край, да купи, да опита, да се обади, абе да поиска да действа.
Тъкмо това е и целта на качествения контент маркетинг — да предизвика желания и действие у читателя. Само писането на безсмислени текстове не става драги ми собственици на сайтове.
И така, какво е нужно ( от гледна точка на копирайтинга ) за успешното позициониране на един уебсайт във времената на гадните, малки животинки, които шетат в уеб пространството?
• Уникално и интересно съдържание.
Защо уникалното съдържание е важно ли?
Ами представете си, че имате магазин за дрехи. Е да, ама магазини за дрехи имат много хора, особено в последните години, в които интернет търговията се разви активно. За да ви забележи някой изобщо вие трябва да се отличавате с нещо. Ако съдържанието на сайта ви е почти еднакво с това на конкуренцията, ако текстовете ви са идентични с техните, няма как да очаквате някой да ви забележи сред многото. Вниманието на посетителя на вашия магазин ще се задържи единствено, ако разчупите стила на текстовете, ако те са оригинални, интересни и нестандартни.
• Онлайн репутацията.
Ще си кажете какво пък толкова - една репутация. Да, ама не! Онлайн репутацията е изключително важна за вашия сайт, марка или дейност, която извършвате или предлагате. Всичко, което е написано и излиза във вашия сайт, блог, FB страница, всяко едно малко коментарче дори трябва бъде поднесено внимателно, тъй като дори и един - едничък негативен коментар за вашия бранд може да ви създаде големи проблеми. Постовете в толкова популярните в последно време Facebook страници, Twitter и други е добре да бъдат списвани от хора грамотни, които да са наясно какво точно правят.
• Промяна в мисленето.
Добре е да разберете, че колкото и да обвинявате Гугъл, всъщност усилията на малките гадинки, които от време на време ви тровят живота са насочени към прочистване на безсмисленото съдържание и към насочване към съдържание, което е ориентирано към потребителя. Ако текстовете ви са просто „разтягане на локуми” променете ги. Статиите ви трябва да дават нещо на потребителите ви.
• Цена на качествено съдържание.
Това е въпрос, който винаги ме е забавлявал. Как очаквате да имате качествено съдържание на ниски цени? А такова е очакването на голяма част от собствениците на уебстраници. По — голямата част от тях смятат, че писането на статии е като щракане с пръсти. Е, да, ама ако продължавате да мислите така, ще купувате единствено ниско качествени текстове. Не забравяйте, че колкото и да е скъп един качествен текст, той ще ви служи с години и ще работи във ваша полза, така че ако сте открили подходящия копирайтър не се пазарете — той създава вашата визия и налага вашия продукт на пазара.

За автора:
Блогът на Светла ЙордановаИнформация за Све
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Много вярно и точно казано! Копирайтинга и контент маркетинга в момента са едни от най-важните звена за класиране на сайтовете в Гугъл и спечелването на доверието на клиента. А, аз смятам, че съм открил една прекрасна копирайтърка, която винаги ме е радвала с прекрасни текстове ;)
ОтговорИзтриванеБлагодаря ти! :) Аз пък съм намерила човек, с който се работи изключително лесно и забавно! :)
ОтговорИзтриване