HONDA VTX 1800 CC- На момчетата, с любов!

0 коментара

 Хонда ВТХ 1800 кубика



Тази статия е написана в съавторство с Г. Димитров

Благодаря ти!


Имало едно време, един японски мечтател! Сойчиро Хонда бил бедно момче, син на монтьор, но това не му пречело да си мечтае някой ден да се занимава с автомобили, мотори и да участва в състезания.


Момчето било упорито и колкото повече растяло, толкова повече и любовта му към автомобилите и моторите растяла. Докато през 1946 година не решил, че е дошъл моментът да покаже на света какво може и основал компанията си, която нарекъл Honda Technical Research institute. Две години по-късно я преименувал на Honda Motor Company и така започва приказката, която днес е напълно реална, а автомобилите и моторите Хонда са познати и обичани по света.

Историята  на мотоциклети модел Honda VTX1800, които са обект на тази статия започва през 1995 година. Това не е голяма изненада, тъй като по това време Honda представя на изложба в Токио своята концепция Zodia, която вдъхновява японските инженери и дизайнери да създадат круиз мотоциклет модел Honda VTX 1800 .

В сегашния си външен  вид този крайцер излиза на пазара  през 2002 г. и още същата година е избран за най-големия  мотор в света, с V-Twin двигател 1795 cm3.
Круизъра  имал най-големия  иновативен дизайн в света, за който японската компания Honda получава адмирации в целия свят.

 Всеки детайл  на VTX 1800 , както е прието в Хонда е  предназначен  за дълга, тиха и гладка работа. Светлините са  подчертани с хром . Обърната предна вилка, комбинирана с двойно амортисьорно задно окачване осигурява идеална работа и комфорт.
Като се има предвид всички функции и характеристики на VTX 1800 , не е изненадващо, че за мнозина той  се е превърнал в еталон , образец на това, което трябва да бъде истински мотоциклет.

Някои модели съчетават стила от 50-те години комбиниран с иновациите и високите технологии  на 21-ви век.
Това е мотоциклет в американски стил.


115 к.с. 163 Nm въртящ момент при 3000 об / мин.
Ускорение: VTX1800 е необичайно интензивен! 3,8 секунди до 100 км / ч.

Honda VTX1800 дори успява да измести в САЩ  американския HARLEY – DAVIDSON и нанася голям удар по самочувствието на американците.
В момента в САЩ има завод на Хонда и там се произвеждат мотоциклети, съобразени с американските изисквания и стандарти.

Миналата година американската полиция наруши дългогодишна традиция,  като се отказа от ХАРЛЕЙ –ДЕЙВИДСЪН и се преоборудва с Хонда, защото Харлей е с въздушно охлаждане  и в градския трафик започва да прегрява, а Хонда са с водно охлаждане и при тях няма такъв проблем. Да не говорим, че Хонда е много по-пъргава и динамична в сравнение с Харлей-я.

Технически данни

Двигател
4-тактов, 6-клапанов, с водно охлаждане, разпределителен вал SOHC 52 ° V-образен
Работен обем см3 1795
Диаметър и ход на буталото, мм 101 x 112
Степен на компресия 1899-12-31T09:01:00.000
Максимална мощност  кВт 71 при 5000 об/мин (95/1/EC)
Максимален въртящ момент  Nm 156 при 3000 об/мин (95/1/EC)
Работа на празен ход, об / мин 800
обем масло, L 4,5
Горивна система: PGM-FI електронно впръскване на горивото
въздушен филтър: Сух,  филтърна хартия
Обем на резервоара, L 17 (включително с 3-литра  резерва, снабден с предупредителна лампа)
Електрическа система
запалване: Компютърно-контролирана цифрова система транзисторно запалване с електронно контролиран момент на запалване; Две свещи на цилиндър
Промяна на  ъгъла на запалване 8 ° (празен) ~ 13 ° (при 4750 об / мин)
свещи IFR6L11 (NGK), VK20PRZ11 (ND)
Стартер електрически
Акумулатор 12 V 18 Ah
Мощност на генератора – променлив ток , Вт 400
Предно  осветление 12 В 55 Вт x 1 (къси) / 60 Вт x 1 (дълги)
Скоростна кутия 5- степенна
Съединител Многодисков, маслен
Метод на превключване хидравличен
Първоначално съотношение 1,571 (55/35)
скорости
1 2,353 (40/17)
2 1,333 (32/24)
3 0,964 (27/28)
4 0,813 (26/32)
5 0,697 (23/33)
основната предаване 3,091 (34/11)
Главно предаване Закрит карданен вал
Рама Тръбна, двойна, стоманена
Шаси
Размер, мм. 2455 x 930 x 1125
Междуосие ,мм. 1715
Надлъжен ъгъл на наклона на телескопичната вилка 32°
Широчина на контактната повърхност на гумите, мм 146
Радиус на развъртане , м 3,4
Височина на седалката, мм 695
Клиренс, мм 130
Чисто тегло 321
Собственото тегло, кг 348 (передн. 159, задн. 189)
Максимална товароподемност 197
Тегло с пълно натоварване, кг 545 (передн. 202, задн. 343)
Окачване
отпред 45 мм. телескопична вилка, ход 130 мм
отзад Двоен амортисьор , 5-степенна корекция на натоварването на пружината, ход 100 мм
Джанти
отпред Алуминиеви с три спици , тип hollow-section и метални със спици ( в зависимост от модела)
Задни Алуминиеви с три спици , тип hollow-section и метални със спици ( в зависимост от модела)
Размер на джантите
Предна 18 x MT3.50
Задна 16 x МТ5
Размер на гумите
Предна 130/70 R18 (63Н) /  150/80/17 М/С (72Н) в зависимост от модела
Задна 180/70 R16 (77Н)  / 170 /80/15 М/С (77Н) в зависимост от модела
Налягане на гумите, кРа:
Предни 225
задни 225
Спирачки
Предни Хидравлични, два диска 296 х 4,5 mm , с 3 бутални апарата
Задни хидравлична дискова 316 х 7 мм, с 2-бутални челюсти







Публикуване на коментар