Копирайтър не е равно на писател

2 коментара
Копирайтър
Въпреки, че съвсем наскоро обясних, че не си разглеждам снимки в нета и не си чатя по цял ден във фейса, днес отново ми зададоха въпроса:

”Абе, ти какво точно работиш?”

„Копирайтър съм, вече няколко години”- отговорих, както отговарям всеки път.

„А какво е това?”

А сега де, започваме отначало...

Противно на очакванията на повечето хора, копирайтър не е равно на писател. Не е равно и на журналист. Не е равно и на безделник, който си няма друга работа и си виси в интернет.

Копирайтър е човекът, който може да продаде всеки продукт, само със силата на своите текстове. Обаче, за да напише един добър и интересен текст, той трябва:

  • Да познава народопсихологията;
  • Да има познания по маркетинг;
  • Да е наясно с продукта или компанията, за която ще пише текстовете;
  • Да не спира да се учи и развива;
  • Да е готов да излезе от стереотипите;
  • Да има много богата култура;
  • Да може да облече в думи и най - скучния продукт, да го хареса и да накара чрез текста, който създава и потребителите да го харесат;
  • Да спазва сроковете;
  • И да приема всичко с усмивка... най-вече.

Всъщност, копирайтър буквално преведено означава „човек, който пише текстове”.
И точно този превод бърка картинката, защото моите познати при споменаването на „писане на текст” отново слагат знак равно между копирайтър и писател... и обясненията започват от начало.
За да не се повтарям им казвам: Да, аз съм писател на текстове, които продават!

„А как продават?”

„Ами наемете ме и ще видите!”

2 коментара: