Да се бориш с бюрокрацията? Мисията невъзможна!

4 коментара



Бързи услуги, уважение към клиентите, взимане присърце проблемите на хората! Банките са в услуга на всеки свой клиент, че и са загрижени за неговия комфорт.

Да, ама не и в България!

Може би някъде по света се отнасят към хората този начин, не знам, но в България това е напълно немислимо.
Отивам с най - добри намерения в известна банка, клон Бургас, за да се опитам да разреша проблема на неподвижния си баща.
 Проблемът е следният: изтекла му е дебитната карта, но той не може да отиде в банката на място, за да се подпише и да си вземе новата.

Разбирам законите за защита на личните данни, затова отивам, развявайки бяло знаме, за да се опитам да разбера каква е процедурата в такива случаи.

Госпожата, отговаряща за обслужване на гражданите почти възмутено ми обясни, че нямам право аз да взема дебитната карта ( нещо, което ми беше ясно, тъй като може да съм злата дъщеря, която иска да вземе имането на баща си).
До тук добре, разбирам, но искам да знам какво да направя по дяволите. Баща ми се нуждае от собствените си пари, за да се лекува!

Не може с пълномощно - казва ми госпожата, тъй като според законите, пълномощното не ми дава правото да знам ПИН кода на картата. Можело с пълномощно да му разпродам целия имот и да го оставя на улицата, но ПИН кода, не може.
Отново любезно се съгласявам, аз спазвам законите, възпитана съм като добро момиче.

Преглъщам и отново задавам въпроса, който ме интересува: как може баща ми да си вземе картата.
Единственият начин бил, споделя ми госпожата, ако някой служител от банката дойде на място у нас. За целта аз трябва:
да се обадя след два дни на нея;
тя да се обади на шефа си;
шефът й и да каже може ли някой служител да отсъства за 30 мин. от работа;
да определят деня, в който служителя да отсъства;
после госпожата да ми се обади на мен и аз да осигуря транспорт за служителя.
Няма как, съгласих се отново ( нали помните, че спазвам законите ). Изчаках да минат двата дни, обадих се и оттогава чакам някой служител да вземе присърце проблемите на клиентите си.

Чиновник да си в днешно време и да не ти пука за хората, които ти осигуряват заплатата. Евала!



4 коментара:

  1. Госпожата е наговорила пълни глупости (което не е изненада). Минах през същата процедура преди четири години, за да взема дебитната карта на неподвижния ми дядо. Трябва да имаш единствено нотариално заверено пълномощно - ще е необходимо да се плати на нотариус да дойде на място, но все пак е някакъв вариант. С такъв документ се взима дебитна карта без проблеми. Важно е обаче какво пише в това пълномощно - че се дава право на упълномощеното лице да открива сметки, закрива сметки и да взима решения относно наличните суми.

    Явно не сме единствените с такива казуси и от банките масово се правят на луди: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1832370

    ОтговорИзтриване
  2. Ядоса ме безхаберието изобщо. Реших да бъда мила и добра и да следвам процедурата на банката. Но въпреки,че изпълних всичко, което ми каза госпожата- ефект никакъв. Ще се наложи да вадим пак тежката артилерия. Но всеки път ли трябва да се справяме по този начин с бюрокрацията? Да вадим тежката артилерия, да се караме, да спорим? Виолет Фарах, мерси за помощта :)

    ОтговорИзтриване
  3. Моля, моля - знам каква мъка е и до каква степен на безпомощност и бяс може да те докара бюрокрацията. Затова човек е важно да си пази правата и когато е необходимо - да вдига скандали. За съжаление с добро много рядко стават нещата. Докато не ги научим как да се държат с клиентите си и кой им плаща заплатите няма да има голяма промяна. За съжаление много хора се предават и оставят системата да ги мачка.

    Успех пожелавам! Дано бързо се преборите.

    ОтговорИзтриване
  4. Да си знаем правата е най-важното. Това отношение не е само в банките, то е навсякъде. Сякаш бюрократите са Богове. Е, да, ама не са и трябва да им напомняме всеки ден, кой им осигурява заплатата. Аз бях любезна достатъчно, време е да покажа на госпожата от къде и идва заплатата.:)

    ОтговорИзтриване